HOME READING AS AN IMPORTANT COMPONENT OF CONTENT OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES IN INSTITUTES OF HIGHER EDUCATION
Abstract
The article reveals the content of the notion "home reading" and defines its role while teaching foreign languages. The authors of this work support the traditional methodology of home reading arrangement marking out three stages of working with any text: pre-text stage, text stage, post-text stage. The main criteria of choosing a text are given and the tasks used at each stage of working with a text are considered.
References
- Матрон Е. Д. Художественное произведение на уроках иностранного языка. М.: Флинта: Наука, 2002. 296 с.
- Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам. М.: Просвещение, 2006. С. 140-163.
- Фадеев В. М. Домашнее чтение в старших классах, его организация и приемы контроля // Иностранные языки в школе. 1979. № 6. С. 28-30.
- Фоломкина С. К. Обучение чтению на иностранном языке в неязыковом вузе. М.: Высшая школа, 2005. 255 с.
- Wilde Oscar. The picture of Dorian Gray. Penguin Popular Classics, 1994. 256 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 15, 2010.
Keywords
- домашнее чтение
- синтетическое чтение
- страноведческий аспект
- дотекстовый этап
- текстовый этап
- послетекстовый этап
- home reading
- synthetic reading
- country research aspect
- pre-text stage
- text stage
- post-text stage
Copyright
© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC