• Original research article
  • December 3, 2012
  • Open access

FORMATION OF INTEREST TO FOREIGN LANGUAGE LEARNING AND FUTURE PROFESSION BY MEANS OF AUTHENTIC VIDEO MATERIALS: BY EXAMPLE OF STUDENTS-CHEMISTS TEACHING IN TOMSK POLYTECHNIC UNIVERSITY

Abstract

The author considers the possibilities of authentic video materials use in teaching professionally-oriented foreign language to higher education establishment students, presents the experience of such materials application, and gives the examples of the tasks, developed and tested by her at the lessons of “Professional English” with the students of the Institute of Natural Resources of Tomsk Polytechnic University.

References

  1. Башмакова И. С. Формирование интереса к изучению иностранного языка у студентов неязыковых вузов [Электронный ресурс]. URL: http://www.mami.ru/science/mami145/scientific/article/s12/s12_73.pdf (дата обращения: 05.09.2012).
  2. Дворжец О. С. Методика работы с аутентичными видеозаписями при обучении английскому языку в рамках элективного курса в вузе: продвинутый уровень: дисс. … канд. пед. наук. Екатеринбург, 2006. 193 с.
  3. Карягина Е. Г. Использование видеоматериалов в обучении иностранному языку [Электронный ресурс]. URL: http://www.isuct.ru/testdrupal/sites/default/files/konf_ino_isuct2009.pdf (дата обращения: 05.09.2012).
  4. Родионова О. Л. Использование видеоматериалов при обучении профессионально-ориентированному английскому языку // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2011. № 1 (8). C. 132-135.

Author information

Aleksandra Viktorovna Makarovskikh

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: December 3, 2012.

Keywords

  • аутентичный видеоматериал
  • профессиональный иностранный язык
  • развитие умений и формирование навыков
  • самостоятельная работа студента
  • повышение интереса к будущей профессии
  • authentic video material
  • professional foreign language
  • abilities development and skills formation
  • student’s independent work
  • increase of interest to future profession

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)