• Original research article
  • December 3, 2012
  • Open access

FEATURES OF COMMUNICATIVE UNIVERSAL EDUCATIONAL ACTIVITIES FORMATION AT RUSSIAN LANGUAGE LESSONS

Abstract

The author considers the problem of communicative universal educational activities formation at the Russian language lessons, and pays special attention to the interactive forms of educational process organization: frontal work, work in static and migrating groups, in static pairs and pairs of variable composition, as well as in the centers of active teaching.

References

  1. Кулюткин Ю. Н. Диалог как предмет педагогической рефлексии. СПб.: СпецЛит, 2001. 74 с.
  2. Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования [Электронный ресурс]: Приказ Министерства образования и науки РФ от 17 декабря 2010 г. № 1897 // Информационно-правовой портал «Гарант». URL: http://base.garant.ru/55170507/
  3. Педагогический энциклопедический словарь / гл. ред. Б. М. Бим-Бад. М.: Большая рос. энцикл., 2002. 527 с.
  4. Примерная основная общеобразовательная программа образовательного учреждения. Основная школа / сост. Е. С. Савинов. М.: Просвещение, 2011. 342 с.

Author information

Lyudmila Sergeevna Metlikina

Moscow State Regional Social-Classical Institute

About this article

Publication history

  • Published: December 3, 2012.

Keywords

  • коммуникативные универсальные учебные действия
  • интерактивное обучение
  • центры активного обучения
  • communicative universal educational activities
  • interactive teaching
  • centers of active teaching

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)