• Original research article
  • December 17, 2012
  • Open access

INTONATION FEATURES OF PRESENTATIONS IN ENGLISH-LANGUAGE ACADEMIC DISCOURSE

Abstract

The author describes the intonation features of the English-language presentation discourse, considers the basic notions and categories that reveal the specificity of the academic sphere of communication and presentation as an academic discourse genre, and tells that the research of multimedia presentation genre as one of the modern tools of teaching and information presentation is especially topical.

References

  1. Мартынова А. Г. Обучение академическому письменному дискурсу в жанре экспозиторного эссе: дисс.. канд. пед. наук. Омск, 2006. 207 с.
  2. Морозова А. Н. Диалектическое единство линейного и надлинейного рядов в динамике высказывания: автореф. дисс.. докт. филол. наук. М., 1996. 35 с.
  3. Степанов В. Н. Дыхательные паузы и их семантическое окружение в спонтанном публицистическом тексте // Ярославский педагогический вестник. 1998. № 1. С. 22-27.
  4. Сусов И. П. История языкознания. М.: Восток - Запад, 2006. 295 с.
  5. Ширяева Т. А. Общекультурные и институциональные особенности дискурса // Гуманитарные науки: теория и методология. 2007. № 4.
  6. Яковлева Э. Б. О видах хезитаций и их функционально-коммуникативной значимости (на материале немецких спонтанных диалогов) // Язык и образование: сб. научн. тр. В. Новгород: НГУ, 2002. С. 84-85.

Author information

Anastasiya Yur'evna Tsymbal

Ivanovo State University

About this article

Publication history

  • Published: December 17, 2012.

Keywords

  • презентация
  • академический дискурс
  • выразительность речи
  • интонационные характеристики
  • синтагматическое членение
  • темп
  • мелодика
  • громкость
  • presentation
  • academic discourse
  • speech expressiveness
  • intonation characteristics
  • syntagmatic articulation
  • tempo
  • melodic pattern
  • volume

Copyright

© 2012 The Author(s)
© 2012 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)