• Original research article
  • April 2, 2013
  • Open access

FORMATION OF FIFTH GRADERS’ COGNITIVE UNIVERSAL EDUCATIONAL ACTIONS IN LITERATURE CLASSES

Abstract

The author discusses the topical problem of teaching literature at school in the context of new education paradigm by the example of learning the story “Boys” by A. P. Chekhov in the fifth grade, and describes different pedagogical techniques, which use allows forming and developing students’ cognitive universal educational actions.

References

  1. Педагогическая техника: ремесло или искусство [Электронный ресурс]. URL: http://didaktor.ru/pedagogicheskaya-texnika-remeslo-ili-iskusstvo (дата обращения: 04.03.2013).
  2. Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования. М.: Просвещение, 2011. 48 с.
  3. Формирование универсальных учебных действий в основной школе: от действия к мысли. Система заданий: пособие для учителя / под ред. А. Г. Асмолова. Изд-е 2-е. М.: Просвещение, 2011. 159 с.

Author information

Natal'ya Sergeevna Firsova

Kazan’ (Volga Region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: April 2, 2013.

Keywords

  • познавательные универсальные учебные действия
  • учебный процесс
  • рассказ
  • новая парадигма образования
  • педагогические техники
  • cognitive universal educational actions
  • educational process
  • story
  • new paradigm of education
  • pedagogical techniques

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)