MAGAZINE VS ALBUM: TO PROBLEM OF CHILDREN’S PERIODICALS GENRE
Abstract
The author analyzes the genre specificity of the magazine for pre-school age children within the framework of media discourse, reveals the features of media publication for children of this age period, tells that the novelty of this research is a complex analysis of such publications for children as a magazine and book with pictures (album), with the revelation of their distinguishing features and understanding of the values of these children’s periodicals genres in the process of child’s communication skills formation in early childhood.
References
- Гитис Л. Х. Толковый словарь информационных и издательских терминов. 3-е изд., перераб. и доп. М.: Издательство Московского государственного горного университета, 2003. 165 с.
- Горбаткова О. И. Влияние педагогических воззрений С. Френе на развитие отечественного медиаобразования в 1920-е годы // Вестник Красноярского гос. пед. ун-та им. В. П. Астафьева. Красноярск: Краснояр. гос. пед. ун-т им. В. П. Астафьева, 2012. № 4 (22). С. 91-97.
- Гринев-Гриневич С. В., Сорокина Э. А., Скопюк Т. Г. Основы антрополингвистики: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. М.: Издательский центр «Академия», 2008. 128 с.
- Жукова И. Н., Лебедько М. Г., Прошина З. Г., Юзефович Н. Г. Словарь терминов межкультурной коммуникации. М.: Флинта: Наука, 2013. 628 с.
- Касаткин Н. В. О лингвистическом своеобразии языка, употребляемого в речевом общении с младенцем // Учен. зап. Томского гос. пед. ин-та (серия гуманитарных наук). Томск: ТГПИ, 1949. Т. VII. С. 108-115.
- Теплова А. Б. Педагогический потенциал материнского фольклора и традиционной игрушки для становления картины мира современного ребенка: автореф. дисc. … канд. филол. наук. М., 2013. 22 с.
- Филимонова Е. В. Средства выражения мультипликативного и итеративного типов множественности в русском жестовом языке // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 5 (23): в 2-х ч. Ч. I. C. 188-194.
- Albert P. La presse française. Paris: La documentation française, 2004. 205 p.
- Barbé-Julien C. Tout-petits, déjà lecteurs. Paris: Editions du Sorbier, 2003. 156 p.
- Barnard M. Dictionnaire des termes publicitaires. Paris: TEC& DOC – Lavoisier, 1992. 150 p.
- CNDP. Le dictionnaire des écoliers de France. Paris: Editions Larousse, 2011. 709 p.
- Gaudré S., Haussin C. L’album jeunesse en centre social: une passerelle entre parents, enfants et adultes apprenants // On ne lit pas tout seul. Toulouse: Editions érès, 2011. P. 249-262.
- Grossmann F. Enfances de la lecture: manières à faire, manières de lire à l’école maternelle. Bruxelles: Peter Lang, 1996. 273 p.
- http://bqpf.info/dossierplan/01textesfondements/05fondements.html
- http://bse-soviet-encyclopedia.info
- http://www.bayardjeunesse.ca/par-groupe-d-age/tout-petits-0-a-3ans/product/184948-popi-et-les-bebes-animaux
- http://www.cnrtl.fr/definition/album
- http://www.gumfak.ru/izdat_shtml/gost76090/gost760904.shtml
- Piaget J. Six études de psychologie. Paris: Éditions Denoël, 1964. 215 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 20, 2013.
Keywords
- медийный дискурс
- детский журнал
- книга
- терциарный адресат
- текстовая аккультурация
- media discourse
- children’s magazine
- book
- tertiary recipient
- text acculturation
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC