• Original research article
  • July 10, 2013
  • Open access

USE OF FOREIGN LANGUAGE ​​AS MEANS OF STUDENTS’ DRUG ABUSE RESISTANCE FORMATION

Abstract

The author considers the potential of a foreign language as a means of students’ drug abuse resistance formation, and shows that with this kind of interdisciplinary approach on the one hand students learn a foreign language speech activity through the active forms and methods of work and the system of exercises and tasks, and on the other hand the formation of personality’s drug abuse resistance formation occurs.

References

  1. Змановская Е. В. Девиантология. Психология отклоняющегося поведения: учеб. пособие. Изд. 2-е, испр. М.: Академия, 2004. 288 с.
  2. Николаева О. А. Система антинаркотического воспитания учащихся в США: монография / науч. ред. Р. А. Валеева. Казань: Отечество, 2012. 240 с.
  3. Поляков О. Г. Когнитивные и аффективные факторы успешного обучения иностранному языку в высшей школе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2012. № 7. Ч. 1. С. 162-164.
  4. Поляков О. Г. О разработке межпредметных учебных модулей и спецкурсов переподготовки учителей иностранных языков // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 1997. № 3. С. 107-108.
  5. Поляков О. Г. Цели профильно-ориентированного обучения иностранному языку в вузе: опыт формулирования // Иностранные языки в школе. 2008. № 1. С. 2-8.
  6. Сизанов А. Н. Безопасное и ответственное поведение. Минск: Харвест, 1998. 340 с.
  7. Холодилина А. Ю. Проблема аддиктивного поведения в младшем школьном возрасте // Педагогическое образование: традиции и инновации: мат-лы Всерос. студ. форума, посвященного 200-летию педагогического образования в Поволжье. Казань: Изд-во Казан. ун-та, 2012. 205 с.
  8. Шнейдер Л. Б. Девиантное поведение детей и подростков. М.: Академический Проект; Трикста, 2005. 336 с.
  9. Levant G. A. Keeping Kids Drug Free: D.A.R.E. Official Parent’s Guide. San Diego, CA: Laurel Glen, 1998. 276 p.
  10. The New D.A.R.E. Program. Washington, DC. 2001. February 15.

Author information

Ol'ga Aleksandrovna Nikolaeva

Kazan’ (Volga Region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: July 10, 2013.

Keywords

  • интеграция
  • межпредметные связи
  • упражнения и задания
  • активные формы и методы работы
  • антинаркотическая устойчивость
  • профилактика
  • антинаркотическое воспитание
  • аддикция
  • integration
  • interdisciplinary connections
  • exercises and tasks
  • active forms and methods of work
  • drug abuse resistance
  • prevention
  • drug abuse resistance education
  • addiction

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)