• Original research article
  • July 10, 2013
  • Open access

ANOTHER APPROACH TO EDUCATION (ON ALTERNATIVE METHODS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND LEARNING)

Abstract

The authors consider and estimate the alternative methods of teaching. The development of modern science and technologies open up horizons for the new generations of students. For teachers it is a kind of a trial, because they need to find new combinations in a variety of modern methods for the most effective learning of students.

References

  1. Герасименко Т. Л., Грубин И. В., Гулая Т. М., Жидкова О. Н., Романова С. А. Smart-технологии (вебинары и социальные сети) в преподавании иностранного языка в неязыковом вузе // Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2012. № 5. С. 9-12.
  2. Жданова Е. В., Харитонова О. В., Хромов С. С. К вопросу о критериях отбора и оценки веб-ресурсов в преподавании иностранных языков и русского языка как иностранного // Экономика, статистика и информатика: вестник УМО. 2012. № 3. С. 8-16.
  3. Зенина Л. В. Социальный аспект виртуального обучения // Роль бизнеса в трансформации российского общества – 2012: сборник материалов Седьмого Международного научного конгресса. М.: Экон-информ, 2012. С. 103-104.
  4. Каменева Н. А. Использование информационно-коммуникативных технологий при обучении иностранным языкам // Сборник научных трудов Sworld по материалам международной научно-практической конференции. 2011. Т. 22. № 3. С. 6-8.
  5. Каменева Н. А. Развитие творческих способностей студентов высшего профессионального образования // В мире научных открытий. 2010. № 1-2. С. 197-204.
  6. Bennett S., Maton K. & Kervin L. The ‘Digital Natives’ Debate: A Critical Review of the Evidence // British Journal of Educational Technology. 2008. Vol. 39 (5). P. 775-786.
  7. Caruso J. B., Kvavik R. ECAR Study of Students and Information Technology 2005: Convenience, Connection, Control, and Learning. CO: EDUCAUSE Center for Applied Research. Retrieved 2009. March 22.
  8. Jones S., Fox S. Generations Online in 2009. Washington DC: Pew Internet & American Life Project. Retrieved 2009. September 24.
  9. http://www.pewinternet.org/pdfs/PIP_SNS_Data_Memo_Jan_2007.pdf
  10. http://www.pewinternet.org/pdfs/PIP_Teens_Content_Creation.pdf

Author information

Alla Borisovna Nisilevich

Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics

Ekaterina Valentinovna Strizhova

Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics

Ol'ga Viktorovna Kharitonova

Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics

Nataliya Aleksandrovna Kameneva

Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics

About this article

Publication history

  • Published: July 10, 2013.

Keywords

  • архетипы
  • блиц-резюме
  • виртуальные школы и университеты
  • смешанное обучение (обучение на основе комплекса ресурсов)
  • автоматизированный контроль
  • archetypes
  • blitz-abstract
  • virtual schools and universities
  • blended learning (resource-based learning)
  • automated assessment

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)