STRUCTURAL-LOGIC SCHEMES IN TEACHING FOREIGN ECONOMIC TERMINOLOGY
Abstract
The article is devoted to the problem of teaching economic terminology for nonlinguistic higher education establishment students in classes of a foreign language. The possibilities of using structural-logic schemes as the most effective method of visualization are considered. The examples of tasks developed on the basis of texts from dictionaries, including schematics representation, are shown.
References
- Березин В. М. Массовая коммуникация: сущность, каналы, действия. М.: РИП-Холдинг, 2003. 174 с.
- Концептуальные карты [Электронный ресурс]. URL: http://letopisi.ru/index.php/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B0 (дата обращения: 26.08.2013).
- Овчинникова О. М. Креолизованный текст в экономических словарях-справочниках немецкого языка: функционально-семантический аспект // Научный вестник Воронежского государственного архитектурно-строительного университета. Серия: Современные лингвистические и методико-дидактические исследования. 2013. Вып. 1 (19). С. 110-119.
- Olfert K., Rahn H.-J. Lexikon der Betriebswirtschaftslehre. 2. Aufl. Ludwigshafen: Kiehl, 1997. 609 S.
- Schülerduden, Wirtschaft / hrsg. von W. Digel. 2. Aufl. Mannheim – Leipzig – Wien – Zürich: Duden-Verlag, 1992. 428 S.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 15, 2013.
Keywords
- структурно-логическая схема
- обучение иноязычной терминологии
- словарная статья
- визуализация
- семантическое поле
- structural-logic scheme
- teaching foreign language terminology
- dictionary entry
- visualization
- semantic field
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC