• Original research article
  • November 29, 2013
  • Open access

WEB-QUEST AS WAY OF CRITICAL THINKING DEVELOPMENT IN TEACHING PROCESS OF PROFESSIONAL FOREIGN LANGUAGE OF TECHNICAL UNIVERSITIES STUDENTS

Abstract

The article is devoted to the problem of the critical thinking development of technical universities students in the work process of project tasks in web-quests format at professional foreign language lessons. The special attention is given to the role of web-quest for students’ motivation rise and their cognitive activity stimulation. The question of such activity results assessment is considered.

References

  1. Григорьева М. С. Метакогнитивные процессы: их структура и роль в решении задач [Электронный ресурс] // Молодые исследователи России: научно-образовательный информационный ресурс / Санкт-Петербургский государственный университет. С. 335-337. URL: http://mir.spbu.ru/index.php?option=com_k2&view=item&id=110:mns-15-8-02&Itemid=51 (дата обращения: 07.11.2013).
  2. Коваленко Н. А., Смирнова А. Ю. Функции контроля при коммуникативном обучении иностранному языку // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 8 (26). Ч. I. C. 90-92.
  3. Показатели оценивания критического мышления в целом [Электронный ресурс]. URL: http://evolkov.net/critic.think/ assessment/holistic.crit.think.scoring.rubric.html (дата обращения: 07.11.2013).
  4. Поляков О. Г. Некоторые вопросы самоконтроля в обучении иностранным языкам студентов высшей школы // Язык и культура. 2012. № 4 (20). С. 97-104.
  5. Dodge B. Some Thoughts about WebQuests [Электронный ресурс]. San Diego State University, 1995 (updated 1997). URL: http://webquest.sdsu.edu/about_webquests.html (дата обращения: 08.11.2013).
  6. March T. WebQuests [Электронный ресурс]. URL: http://tommarch.com/strategies/webquests/ (дата обращения: 06.11.2013).
  7. Murphy E. Characteristics of Constructivist Learning & Teaching [Электронный ресурс]. 1997. URL: http://www.ucs. mun.ca/~emurphy/stemnet/cle3.html (дата обращения: 07.11.2013).

Author information

Lyubov' Gennad'evna Averkieva

National Research Tomsk Polytechnic University

Yuliya Aleksandrovna Chaika

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: November 29, 2013.

Keywords

  • критическое мышление
  • Интернет-технология
  • веб-квест
  • профессиональный иностранный язык
  • скэффолдинг
  • мотивация
  • critical thinking
  • Internet-technology
  • web-quest
  • professional foreign language
  • scaffolding
  • motivation

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)