• Original research article
  • February 4, 2014
  • Open access

CONDITIONS FOR SUCCESS IN USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES BY TEACHER OF LITERATURE

Abstract

The article analyzes the reasons of literature teachers’ unavailability to use ICT in the educational process. The conditions for the removal of barriers to the formation of information competence of language and literature teacher are formulated. A program of action for teachers of literature with the purpose to maintain the health of participants, who take part in the educational process with ICT, is suggested.

References

  1. Абдуразаков М. М., Гаджиев Г. М. Системно-интегративные составляющие в информационной культуре будущего учителя информатики и информационных технологий // Стандарты и мониторинг в образовании. 2004. № 1. С. 50-52.
  2. Андреев А. А. Компьютерные и телекоммуникационные технологии в сфере образования // Школьные технологии. 2001. № 3. С. 154-169.
  3. Никишина Н. Новые информационные технологии – в практику работы школы // Директор школы. 1998. № 13 (114). С. 4-8.
  4. Селеменев С. Информационные технологии в школе: проблемы и поиски решения // Информатика и образование. 2005. № 5. С. 97-100.
  5. Храброва В. Е. Формирование образной картины мира старшеклассников средствами художественной литературы (на примере использования категории мировосприятия «мир – опасность») // Альманах современной науки и образования. Тамбов: Грамота, 2013. № 7 (74). C. 149-152.
  6. Шолохович В. Ф. Информационные технологии обучения // Информатика и образование. 1998. № 2. С. 5-13.

Author information

Lyudmila Anatol'evna Nazarenko

Nikolaev Regional Institute of Postgraduate Teacher Education, Ukraine

About this article

Publication history

  • Published: February 4, 2014.

Keywords

  • ИКТ
  • информационная компетентность учителя
  • информатизация образования
  • методы работы с информацией
  • ICT
  • information competence of teacher
  • informatization of education
  • methods of work with information

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)