MODERN TECHNOLOGIES OF EDUCATION QUALITY IMPROVEMENT DURING TRAINING FOREIGN LANGUAGE TEACHER
Abstract
In the article the modern technologies of pedagogical education quality improvement (by the example of training foreign language teacher) are considered; the notion “education quality” is analyzed; the criteria of education quality assessment of the future foreign language teacher are suggested and studied. According to the author’s opinion the use of methods and technologies, that are given further (information-and-communication and distant technologies, e-learning, activity training, etc.), in the course of training future teacher has to promote his/her professional competence formation.
References
- Дмитриева Е. И. Основная методическая проблема дистанционного обучения иностранным языкам через компьютерные телекоммуникационные сети Internet // Иностранные языки в школе. 1998. № 1.
- Зеер Э. Ф. Психологические особенности кризисов профессионального становления [Электронный ресурс]. URL: http://psyhological.ucoz.ua/publ/56-2-2 (дата обращения: 10.01.2014).
- Об образовании в Российской Федерации: Федеральный закон от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ. М.: ТЦ Сфера, 2013. 192 с.
- Павлова Е. П. Педагогические условия развития инновационной деятельности учителя начальных классов в процессе модернизации образования (на примере Республики Саха (Якутия)): автореф. дисс.. канд. пед. наук. Якутск, 2009. 20 с.
- Свиридон Р. А. Дистанционное обучение иностранным языкам через компьютерные телекоммуникационные сети Internet [Электронный ресурс]. URL: http://filolingvia.com/publ/268-1-0-1393 (дата обращения: 12.01.2014).
- Сибгатуллина А. А. Формирование культурологической компетенции будущего учителя иностранного языка национальной школы: автореф. дисс.. канд. пед. наук. М., 2009. 23 с.
- Wittwer A. Handlungsorientierter Fremdsprachenunterricht (Französisch) mit der Methode Lernen durch Lehren // Pädagogik und Schulalltag 51. 1996. № 3. S. 317-324.
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 3, 2014.
Keywords
- качество образования
- предметно-методологическая компетентность учителя
- психолого-педагогическая компетентность
- инновационная деятельность
- дистанционные технологии
- электронное обучение
- education quality
- methodological teacher’s competence
- psychological-educational competence
- innovative activity
- distant technologies
- e-learning
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC