• Original research article
  • March 25, 2014
  • Open access

USING OF TEACHER’S BLOG IN TEACHING STUDENTS FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article represents possibilities and advantages of using blog-technologies in teaching foreign languages under conditions of informational-educational environment of institution of higher education by the example of teacher’s blog. The author investigates typology of blogs, their didactic properties and technological characteristics, she also suggests examples of using teacher’s blog in teaching English.

References

  1. О’Рейли Т. Что такое Веб 2.0 [Электронный ресурс] // Компьютерра Online. 2005. 18 октября. URL: http://www.computerra.ru/think/234100 (дата обращения: 15.02.2014).
  2. Титова С. В. Информационно-коммуникационные технологии в гуманитарном образовании: теория и практика: пособие для студентов и аспирантов яз. фак-тов ун-тов и вузов. М.: П-Центр, 2009. 240 с.
  3. Филатова А. В. Оптимизация преподавания иностранных языков посредством блог-технологий: для студентов языковых специальностей вузов: дисс. … к. пед. н. М., 2009. 197 с.
  4. Downes S. E-learning 2.0 [Электронный ресурс] // eLearn Magazine. October, 2005. URL: http://elearnmag.acm.org/featured.cfm?aid=1104968 (дата обращения: 20.02.2014).

Author information

Yuliya Vladimirovna Shishkovskaya

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: March 25, 2014.

Keywords

  • Веб 2.0
  • обучение иностранному языку
  • самостоятельная работа студентов
  • блог-технологии
  • преподавательский блог
  • блогхостинг
  • гаджет
  • Web 2.0
  • foreign language teaching
  • students’ self-study
  • blog-technologies
  • teacher’s blog
  • blog hosting
  • gadget

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)