• Original research article
  • June 25, 2014
  • Open access

ON USING WEBINAR IN DISTANT FOREIGN LANGUAGE TEACHING

Abstract

The article is devoted to the problem of search for efficient ways of teaching a foreign language to non-linguistic students and higher school graduates on the basis of modern information and communication technologies. The author popularizes the advantages of a webinar as a type of foreign language lesson and prospects for its use in remote education.

References

  1. Андреев А. А. Введение в интернет-образование: учеб. пособие. М.: Логос, 2003. 76 с.
  2. Господарик Ю. П. Дистанционное обучение и средняя школа // Дистанционное образование. 2001. № 5. С. 10-17.
  3. Роберт И. В. Теория и методика информатизации образования (психолого-педагогический и технологический аспекты) / ИИО РАО. М., 2008. 274 с.
  4. Селевко Г. К. Современные образовательные технологии. М.: Народное образование, 1998. 256 c.

Author information

Evgeniya Alekseevna Amirova

Volgograd State University

About this article

Publication history

  • Published: June 25, 2014.

Keywords

  • информационно-коммуникационные технологии
  • вебинар
  • обучение иностранному языку
  • дистанционное обучение
  • коммуникативная компетенция
  • information and communication technologies
  • webinar
  • foreign language teaching
  • remote education
  • communicative competence

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)