• Original research article
  • October 14, 2014
  • Open access

ENGLISH COMPETITION FOR SCHOOLCHILDREN AS A MEANS OF INCREASING MOTIVATION OF ITS STUDY

Abstract

The article summarizes the experience of the Department of Cross-Cultural Communication and Translation Studies of the Institute of Foreign Languages​​ of Vladivostok State University of Economics and Service of holding an annual regional English competition for schoolchildren which provides continuity and succession of school and higher education.

References

  1. Болотов В. А., Сериков В. В. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе // Педагогика. 2004. № 10. С. 8-14.
  2. Воробьев Г. А. Развитие социокультурной компетенции будущих учителей иностранного языка (поиск эффективных путей) // Иностранные языки в школе. 2003. № 2. С. 30-36.
  3. Гальскова Н. Д. Межкультурное обучение: проблема целей и содержания обучения иностранным языкам // Иностранные языки в школе. 2004. № 1. С. 3-8.
  4. Нечаева О. С. Повышение мотивации при изучении иностранного языка на среднем этапе [Электронный ресурс]: реферат. URL: http://rudocs.exdat.com/docs/index-328634.html (дата обращения: 07.09.2013).
  5. Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования // Народное образование. 2003. № 2. С. 58-64.

Author information

Evgeniya Semenovna Potekhina

Pacific State Medical University, Vladivostok

Ol'ga Vladimirovna Filippova

Vladivostok State University of Economics and Service

About this article

Publication history

  • Published: October 14, 2014.

Keywords

  • олимпиада школьников по английскому языку
  • мотивация
  • компетенция
  • преемственность
  • competition in the English language for schoolchildren
  • motivation
  • competence
  • succession

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)