• Original research article
  • October 28, 2014
  • Open access

THE USE OF THE TECHNOLOGY “CRITICAL THINKING DEVELOPMENT" IN TEACHING TO READ

Abstract

The article is devoted to the practical application of the technology “Critical Thinking Development" in the process of teaching critical reading as one of the most important skills of working with the foreign language information necessary for the highly qualified specialist who is able to adapt quickly in the modern information environment.

References

  1. Герасименко Т. Л., Гулая Т. М., Грубин И. В., Жидкова О. Н.,Зенина Л. В., Лобанова Е. И., Романова С. А. Лингвострановедческий аспект обучения иностранным языкам с применением современных интернет технологий: коллективная монография. М., МЭСИ. 2013. 119 с.
  2. Гулая Т. М., Герасименко Т. Л. Опыт использования технологии «Развитие критического мышления» в процессе обучения профессионально-ориентированному деловому английскому языку // Вестник МГГУ им. М. А. Шолохова. Педагогика и психология. 2014. № 1. С. 54-62.
  3. Дмитриенко Н. А. Обучение иноязычному общению как фактор формирования жизнеспособности будущих специалистов // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 2 (32). Ч. 2. С. 75-78.
  4. Суйская В. С. Социально-ролевое взаимодействие в контексте обучения межкультурной коммуникации // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 8 (26). Ч. 1. С. 154-156.

Author information

Tat'yana Leonidovna Gerasimenko

Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)

Tat'yana Mikhailovna Gulaya

Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)

About this article

Publication history

  • Published: October 28, 2014.

Keywords

  • критическое мышление
  • критическое чтение
  • изучение иностранных языков
  • вызов
  • осмысление
  • рефлексия
  • critical thinking
  • critical reading
  • study of foreign languages
  • challenge
  • comprehension
  • reflection

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)