RELEVANT PRINCIPLES OF TRAINING TEACHERS-PHILOLOGISTS IN MODERN HIGHER SCHOOL
Abstract
The article is devoted to the principles of training future teachers-philologists in the modern higher education establishment. The implementation of the principles is considered by the example of approbation of the disciplines from the module “Methodological and control-evaluation activity of a teacher-philologist” of the educational program developed in accordance with the federal state educational standards of higher education in the field of training 44.03.01 Teacher education (Bachalor’s level).
References
- Аннушкин В. И. Еще раз о классическом и современном термине СЛОВЕСНОСТЬ [Электронный ресурс]: URL: http://www.centr-zlatoust.ru/index.php?name=biblioteka&id=661 (дата обращения: 05.07.2015).
- Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования по направлению подготовки 44.03.01 - Педагогическое образование (уровень бакалавриата) [Электронный ресурс]. URL: http://kpfu.ru/do/ normativnoe-obespechenie/obrazovatelnye-standarty/proekty-fgos-3 (дата обращения: 01.10.2015).
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 30, 2015.
Keywords
- принцип обучения
- принцип интегративности
- принцип полипрофессиональности
- принцип практической ориентированности
- принцип активного и интерактивного обучения
- принцип образовательной рефлексии
- модуль образовательной программы
- principle of training
- principle of integrity
- principle of multiprofessionality
- principle of practical orientation
- principle of active and interactive learning
- principle of educational reflection
- module of educational program
Copyright
© 2015 The Author(s)
© 2015 Gramota Publishing, LLC