THE FORMATION OF COMMUNICATIVE UNIVERSAL EDUCATIONAL ACTIVITIES OF PRIMARY SCHOOLCHILDREN AS A LEADING LEARNING OUTCOME
Abstract
The article deals with the content of the notion “communicative universal educational activities”, the formation of which according to the requirements of Federal State Educational Standards of general education is a leading planned learning outcome in primary school. The authors ground the content of various groups of communicative universal educational activities: communications as interactions, communications as collaborations and communications as interiorizations, consider the components of the structure of communicative universal educational activities and show the aspects where the influence of communicative universal educational activities on the schoolchild’s self-development can be observed.
References
- Асмолов А. Г., Бурменская Г. В., Володарская И. А. и др. Как проектировать универсальные учебные действия в начальной школе. От действия к мысли: пособие для учителя / под ред. А. Г. Асмолова. 3-е изд. М.: Просвещение, 2010. 159 с.
- Лисина М. И. Формирование личности ребенка в общении. СПб.: Питер, 2009. 318 с.
- Программа формирования УУД у обучающихся на ступени начального и общего образования [Электронный ресурс] // Федеральные Государственные образовательные стандарты. Раздел 3. URL: http://nsportal.ru/nachalnaya-shkola/psikhologiya/2012/09/06/programma-formirovaniya-universalnykh-uchebnykh-deystviy-u (дата обращения: 23.03.2016).
- Тюрикова С. А. Коммуникативные универсальные учебные действия: сущность и показатели сформированности [Электронный ресурс] // Науковедение. 2014. № 3. URL: http://naukovedenie.ru/PDF/135PVN314.pdf (дата обращения: 17.03.2016).
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 1, 2016.
Keywords
- личностные, регулятивные, познавательные, коммуникативные универсальные учебные действия
- когнитивный, аксиологический, интерактивный, эмпирический компоненты
- personal, regulative, cognitive, communicative universal educational activities
- cognitive, axiological, interactive, empirical components
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC