DEVELOPMENT OF INITIATIVE IN FOREIGN-LANGUAGE ORAL SPEECH
Abstract
The article deals with the issues of teaching a foreign language at higher school. The author examines the importance of the formation of motivation and initiative in foreign-language speaking. It is highlighted that independence needs to be supported by initiative, a motivated wish of a student to learn or speak out. It is noted that the main component of the motivation-incentive foundation of speech initiative is a student’s personal interest.
References
- Болонский процесс 2020 - Европейское пространство высшего образования в новом десятилетии: коммюнике Конференции европейских министров, ответственных за образование (Левен - Лувен-Ла-Нев, 28-29 апреля 2009 года) // Высшее образование в России. 2009. № 7. С. 156-162.
- Ильин Е. П. Мотивация и мотивы. СПб.: Питер, 2006. 512 с.
- Примерная программа по дисциплине «Иностранный язык» для подготовки бакалавров (неязыковые вузы). М.: ИПК МГЛУ «Рема», 2011. 32 с.
- Салынская Т. В. Использование кейс-метода в практике преподавания иностранных языков // Альманах мировой науки. 2016. № 6-2 (9). С. 48-49.
- Салынская Т. В. К вопросу о результативности проведения самостоятельной работы // Межкультурная бизнес-коммуникация и инновационные проекты в обучении: монография. М.: РУСАЙНС, 2015. С. 109-113.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 1, 2016.
Keywords
- инициативность
- мотивация
- умения
- навыки
- индивидуальный подход
- активность
- initiative
- motivation
- abilities
- skills
- individual approach
- activity
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC