• Original research article
  • November 1, 2016
  • Open access

ORGANIZATION OF STUDENTS’ RESEARCH ACTIVITY WITHIN THE FRAMEWORK OF THE ELECTIVE COURSE “FOREIGN LANGUAGE FOR ACADEMIC PURPOSES” ON THE BASIS OF THE ‘MOODLE’ PLATFORM

Abstract

The article discusses the issue of the organization of a foreign language teaching in institutions of higher education on the basis of the educational platform ‘Moodle’. The paper analyzes advantages of its use for the formation of students’ research skills. The authors generalize the experience of the development and introduction into the educational process of the elective course “Foreign Language for Academic Purposes” on the basis of the mentioned platform in Moscow Region State University.

References

  1. Вайндорф-Сысоева М. Е., Грязнова Т. С. Педагогические аспекты разработки электронного образовательного ресурса практикующим педагогом: краткий путеводитель: учеб.-метод. пособие. М.: ИИУ МГОУ, 2014. 64 с.
  2. Кузнецова И. Е. Проблема формирования навыков научно-исследовательской деятельности у студентов вузов (к постановке проблемы) // Вестник Югорского государственного университета. 2006. Вып. 5. С. 74-78.
  3. Ребрина Ф. Г., Леонтьева И. А. Этапы разработки электронного учебного курса на платформе LMS Moodle // Вестник Челябинского государственного педагогического университета. 2014. № 2. С. 204-213.
  4. Рыманова И. Е. Использование среды Moodle для обучения профессиональному иностранному языку студентов технического вуза // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 11: в 2-х частях. Ч. 2. С. 164-167.
  5. Сысоев П. В. Информационные и коммуникационные технологии в лингвистическом образовании: учеб. пособие. М.: Либроком, 2013. 264 с.
  6. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования. Уровень высшего образования. Бакалавриат. Направление подготовки 44.03.01 Педагогическое образование [Электронный ресурс]: утвержден Приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от 4 декабря 2015 г. № 1426. URL: http://fgosvo.ru/uploadfiles/fgosvob/440301.pdf (дата обращения: 05.10.2016).
  7. Фомина А. С. Смешанное обучение в вузе: институциональный, организационно технологический и педагогический аспекты // Теория и практика общественного развития. 2014. № 21. С. 272-279.

Author information

Nadezhda Gennadievna Pomerantseva

Moscow Region State University

Tat'yana Aleksandrovna Syrina

Moscow Region State University

About this article

Publication history

  • Published: November 1, 2016.

Keywords

  • исследовательская деятельность студентов
  • платформа Moodle
  • элективный курс
  • иностранный язык
  • смешанное обучение
  • исследовательские навыки
  • students’ research activity
  • ‘Moodle’ platform
  • elective course
  • foreign language
  • blended learning
  • research skills

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)