FORMATION OF COMPETENCES OF CRITICAL THINKING AND AUTONOMOUS ACTIVITY AS A DECISIVE FACTOR IN A SUCCESSFUL PERSONALITY-ORIENTED EDUCATIONAL PROCESS
Abstract
The article deals with the formation of the competences of critical thinking and autonomous activity, stimulating the creation of reflective educational environment, the main characteristics of which are goal setting and self-evaluation. Academic autonomy allows using the provided educational opportunities effectively both in the classroom and outside it, and prepares students for learning throughout life, building a successful professional career.
References
- Гулая Т. М., Герасименко Т. Л. Опыт использования технологии «Развитие критического мышления» в процессе обучения профессионально-ориентированному деловому английскому языку // Педагогика и психология образования. 2014. № 1. С. 54-62.
- Комлева Н. В., Макаров С. И., Перевалов В. А. Открытые образовательные ресурсы // Открытое образование. 2007. № 2. С. 30-34.
- Коршунова И. Г., Смирнова М. И. Стратегии познавательной лингвистической деятельности // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2016. № 10 (64): в 3-х ч. Ч. 1. С. 194-196.
- Хокинс Дж. М. Толковый словарь английского языка. М.: Астрель, 2008. 556 с.
- Autonomy and Interdependence in Language Learning / P. Benson, P. Voller (eds.). L.: Longman, 1997. 270 р.
- Dickinson L. Self-Instruction in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press, 1987. 200 р.
Author information
About this article
Publication history
- Published: February 1, 2017.
Keywords
- критическое мышление
- учебная автономия
- анализ
- оценка
- суждение
- информационно-коммуникационные технологии
- мотивация
- личностное развитие
- critical thinking
- academic autonomy
- analysis
- evaluation
- judgment
- information and communication technologies
- motivation
- personal development
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC