• Original research article
  • April 1, 2017
  • Open access

PECULIARITIES OF ORGANIZATION OF MENTAL ACTIVITY IN THE PROCESS OF EDUCATIONAL STUDIES AMONG PRIMARY SCHOOLCHILDREN

Abstract

The article reveals some peculiarities of formation of thinking of primary schoolchildren in the process of self-developing educational research activity in a specially prepared environment. The paper substantiates the cycles of evolutionary and mental activity of primary schoolchildren, describes the self-organization of the learning process with research activity in a specially prepared pedagogical space, as well as qualitative changes in the thinking process of primary school pupils, which such organization of educational research in primary school classes leads to.

References

  1. Лейтес Н. С. Способности и одаренность в детские годы. М.: Изд. Академ. пед. наук РСФСР, 1984. 113 с.
  2. Светловская Н. Н. Как помочь детям, которые не хотят учиться читать: практическое пособие. М.: Аркти, 2007. 54 с.
  3. Хилтунен Е. А. Игра или экспериментальный поиск? Секрет «Корзинки сокровищ» Элинор Голдшмид. Биогенетический закон, или Н. Поддьяков против Д. Эльконина // Монтессори-клуб. 2011. № 5 (30). С. 24-28.
  4. Montessori M. Das creative Kind. 9. Aufl. Freiburg - Basel - Wien, 1992. 276 S.
  5. Montessori M. Kinder sind anders. 9. Aufl. Muenchen, 1994. 221 S.

Author information

Natal'ya Viktorovna Igoshina

Nosov Magnitogorsk State Technical University

Aleksandra Viktorovna Prokof'eva

Nosov Magnitogorsk State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: April 1, 2017.

Keywords

  • саморазвивающая исследовательская деятельность
  • специально подготовленная педагогическая среда
  • начальная школа
  • мыслительная деятельность
  • младший школьник
  • self-developing research activity
  • specially prepared pedagogical environment
  • primary school
  • intellectual activity
  • primary school pupil

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)