• Original research article
  • March 10, 2019
  • Open access

E-LEARNING TECHNOLOGIES USE WHEN ORGANIZING CORRESPONDENCE STUDENTS’ AUTONOMOUS WORK ON FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article tackles the problem of introducing e-learning technologies in the educational process of correspondence students of T. F. Gorbachev Kuzbass State Technical University. The authors describe an attempt of creation and approbation of an electronic course for correspondence students’ autonomous work on the discipline “Foreign Language” in the e-learning system of a technical higher education establishment. The paper considers the stages and means to organize correspondence students’ autonomous work on foreign language in the Moodle environment since electronic environment is the basic form of material presentation for correspondence students and allows organizing continuous flexible autonomous learning of correspondence students and raising their motivation.

References

  1. Алешугина Е. А., Крюкова Г. К., Молькин Н. В. Интерактивные технологии в процессе преподавания теоретических языковых дисциплин // Великие реки - 2014: труды конгресса 16-го Международного научно-промышленного форума: в 3-х т. Н. Новгород: Нижегородский государственный архитектурно-строительный университет, 2014. Т. 2. С. 279-281.
  2. Березина А. С., Славолюбова Я. В. Роль научно-исследовательской работы студентов в компетентностной модели образования // Высшее образование: традиции и инновации: сборник трудов. Кемерово, 2016. С. 68-72.
  3. Ваганова О. И. Особенности преподавания педагогических дисциплин в контексте дистанционного образования // Особенности реализации проблемного обучения в контексте дистанционного образования: вопросы теории и практики: материалы X Всероссийской научно-практической конференции с международным участием «Образование на грани тысячелетий». Нижневартовск: Нижневартовский государственный университет, 2015. С. 89-92.
  4. Иванова С. Г. Организация самостоятельной работы студентов по иностранному языку // Теория и практика общественного развития. 2013. № 5. С. 143-147.
  5. Ларионова Ю. С., Широколобова А. Г. Тестирование в электронной образовательной среде как способ контроля сформированности компетенций студентов неязыковых направлений подготовки в иностранном языке // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2017. № 5 (71). Ч. 3. С. 189-194.
  6. Мошкина Е. В. Организационно-педагогическое сопровождение процесса подготовки студентов заочной формы в условиях электронного обучения: дисс. … к. пед. н. Красноярск, 2014. 185 с.
  7. Об образовании в Российской Федерации [Электронный ресурс]: Федеральный закон Российской Федерации от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ. URL: http://www.edu.ru/abitur/act.30/index.php (дата обращения: 03.02.2018).
  8. Семеновских Т. В. Технологии e-learning обучения в проектировании электронных учебников по гуманитарным дисциплинам [Электронный ресурс] // Науковедение. 2014. № 6 (25). URL: https://naukovedenie.ru/PDF/01PVN614.pdf (дата обращения: 03.02.2018).
  9. Широколобова А. Г., Губанова И. В. Содержание и структура электронного учебно-методического комплекса дисциплины «Иностранный язык» // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2017. № 1 (67). Ч. 1. С. 212-216.
  10. Clark R. C., Mayer R. E. E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. 4th ed. San Francisco: Pfeiffer, 2016. 528 p.
  11. Rice W. Moodle E-Learning Course Development: А Complete Guide to Successful Learning Using Moodle. Birmingham - Mumbai: Packt Publishing, 2011. 344 p.

Author information

Anastasiya Georgievna Shirokolobova

T. F. Gorbachev Kuzbass State Technical University

Yuliya Sergeevna Larionova

T. F. Gorbachev Kuzbass State Technical University

Anna Sergeevna Berezina

Kemerovo State Agricultural Institute

About this article

Publication history

  • Received: December 8, 2018.
  • Published: March 10, 2019.

Keywords

  • e-learning
  • самостоятельная работа студентов
  • иностранный язык
  • электронная обучающая среда
  • электронный курс
  • заочная форма обучения
  • мотивация
  • студент-заочник
  • students’ autonomous work
  • foreign language
  • electronic educational environment
  • electronic course
  • extramural form of study
  • motivation
  • correspondence student

Copyright

© 2019 The Author(s)
© 2019 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)