• Original research article
  • April 30, 2021
  • Open access

The Anglo-American Borrowings in the German Marketing Terminology: Diachronic Aspect

Abstract

The research objectives are as follows: to identify transformations of the English borrowings in the German terminology of marketing, to reveal current tendencies of this terminological system development. The article examines extra-linguistic factors influencing the process of the English marketing terms borrowing in the German language. Scientific originality of the study lies in the fact that the authors for the first time provide a comprehensive sociolinguistic description of the English borrowings in the German terminology of marketing. The findings justify the thesis that predictions of 2005 on the growing role of the borrowed English terms in formation of the German marketing terminological system are still relevant.

References

  1. Калашникова Ю. М. Англо-американские термины в немецком подъязыке экономики: немецко-русский словарь. Омск: Изд-во ОмГМА, 2005. 164 с.
  2. Калашникова Ю. М. Экстра- и интралингвистические предпосылки проникновения английских экономических терминов в немецкий язык: дисс. … к. филол. н. Омск, 2005. 160 с.
  3. Панкрухин А. П. Маркетинг: учебник. М.: Омега-Л, 2003. 656 с.
  4. Сидоренко Ю. Н. Пути формирования английской биржевой терминологии: дисс. … к. филол. н. Омск, 2005. 141 с.
  5. Ткачёва Л. Б. Основные закономерности английской терминологии. Томск: Изд-во Томского университета, 1987. 200 с.
  6. Abelhauser W. Deutsche Wirtschaftsgeschichte seit 1945. München: Verlag C. H. Beck, 2004. 527 S.
  7. DUDEN. Das Fremdwörterbuch. Der Duden: in zwölf Bänden. Mannheim: Dudenverlag, 2001. Bd. 5. 1056 S.
  8. http://www.wirtschaftslexikon24.com/ (дата обращения: 20.02.2021).
  9. https://b2bmarketing.works/blog/lead-management/methoden-der-leadgene-rierung-lead-arten/ (дата обращения: 23.02.2021).
  10. https://de.ryte.com/ (дата обращения: 25.02.2021).
  11. https://en.wikipedia.org/wiki/Cocooning_(behaviour) (дата обращения: 10.02.2021).
  12. https://future2day.ru/chto-takoe-iot/ (дата обращения: 22.02.2021).
  13. https://sales-generator.ru/blog/razvitie-internet-marketinga/ (дата обращения: 19.02.2021).
  14. https://synonyme.woxikon.de/ (дата обращения: 03.02.2021).
  15. https://www.akademie-marketing.com/ (дата обращения: 20.02.2021).
  16. https://www.euromonitor.com/mobile-cocooning-how-growing-reliance-on-smart-devices-is-influencing-consumer-behaviour/report (дата обращения: 13.02.2021).
  17. Reil H. Cocooning: My Home Is My Castle [Электронный ресурс]. URL: https://www.amazon.co.uk/Cocooning-My-Home-Castle-German-ebook/dp/B00TM6WEFM (дата обращения: 10.02.2021).

Author information

Yulia Mikhailovna Kalashnikova

PhD

Omsk Academy of the Ministry of Internal Affairs of the Russian Federation

Yulia Nikolaevna Sidorenko

PhD

Omsk State Technical University

About this article

Publication history

  • Received: February 27, 2021.
  • Published: April 30, 2021.

Keywords

  • английские (англо-американские) заимствования
  • немецкая терминология маркетинга
  • межотраслевые термины
  • интернет-маркетинг
  • социолингвистический подход
  • English (Anglo-American) borrowings
  • German terminology of marketing
  • intersectorial terms
  • Internet marketing
  • sociolinguistic approach

Copyright

© 2021 The Author(s)
© 2021 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)